תיק הפקה- פרסומת

תיק הפקה:

"העתיד הוא נגיש"

שנה"ל תשע"ט

תפקידים ראשיים:

תסריט: אריאל נוימן

בימוי: מאי ליפשיץ

הפקה: דליה שדור

צילום: גלי קרן וליהי אמסלם

עריכה: אריאל נוימן

צוות המורים:

רכז המגמה: טל מאור

מורה לעריכה: אלי חכמון

תקשורת וחברה: טל מאור

מנהל בית הספר: שלומי גנון

דף אנשי צוות                                    

                                                                                                                                

שם

משפחה

שם פרטי תפקיד בהפקה סלולארי כתובת עיר
נוימן אריאל במאי 052-7820022 ירושלים 110 אזור
קרן גלי צלם 1 0505937779 עוזי נרקיס 6 חולון
אמסלם ליהי צלם 2 050-2201964 אנה פרנק 6 חולון
ליפשיץ מאי עורך
שדור דליה מפיק 054-8147671 חומה ומגדל 37 חולון

שחקנים                

                                                                                                         

תפקיד

בסרט

שם פרטי

ומשפחה

סלולארי מייל כתובת עיר
ראשי דליה שדור 054-8147671 daliashador@gmail.com חומה ומגדל 37 חולון
ראשי אריאל נוימן 052-7820022 arielneuman@gmail.com ירושלים 110 אזור
ניצב גלי קרן 050-5937779 galikeren27@gmail.com עוזי נרקיס 6 חולון
ניצב מאי ליפשיץ
ראשי אורן נוימן 052-3458729 on.elevators@gmail.com   ירושלים 110 אזור
ראשי פזית נוימן 052-2730670 pazitn74@gmail.com ירושלים 110 אזור
ניצב עדן בונדרצ'וק 055-8820131 eden112112@gmail.com אלי כהן 6 חולון
ניצב טל בנימיני 054-6174700 talbenyy@gmail.com ארלוזורוב 39 חולון
ניצב בר אקא 050-5574447 bar1704@gmail.com קוגל 27 חולון
ניצב קורל דבח 052-5787798 koralshf2@gmail.com פיכמן 19 חולון

רפלקציה אישית במאי

בחרתי להשתתף בהפקות בתקשורת מכיוון שנושא הבימוי מעניין אותי. כל נושא מאחורי הקלעים,

היצירה של פרסומת, זהו סוג של אומנות בשבילי.

אני רואה בפרסומת קודם כל יצירת אומנות ואמצעי למסר. המסר אותו רציתי להעביר הוא שבעלי

המוגבלויות נתקלים בקשיים בחיי היום יום, בין אם זה בזמן אזעקה שהם יכולים לא לשים לב או שזה חצייה בכביש, שזהו משהו שאנו עושים מידי יום ואיך גם בחרנו להעביר את המסר, באמצעות קשיים של היומיום שבעלי המוגבלויות מתמודדים איתם בכל יום ואנו החברה, לא מספיק מנסים בשביל לעזור, לא כל הכבישים בעלי זמזם שעוזר לנכים ואין שום אמצעי כמעט לעזור לחירש העסוק בטלפון להבין כי יש אזעקה.

האתגר שלי כיוצרת הוא שלפעמים אני מקובעת על חיזיון אחד ומתקשה להאמין שמישהו יכול לראות אותו כמוני ואז אני מתאיישת מלהסביר.

התחום המועדף עליי הוא בימוי כי אני רואה איך הדברים צריכים להיות לפי הרעיון ואני יכולה לבטא אותו לידי סצנות. כאשר עולה רעיון לפרסומת, הדבר הראשון שעולה לראשי זה איך הוא יראה.

בזמן ההפקה היה לנו קושי במציאת שחקנים. בסוף ביקשנו מחברים טובים שיבואו לעזור לנו ובנוסף ביקשתי מהוריי (אריאל) שיבואו לשחק.

רפלקציה אישית צלם

בחרתי להשתתף בהפקות בתקשורת מכיוון שנושא הצילום תמיד עניין אותי ורציתי להתנסות בהפקה כזו. נקודת המוצא שלי כיוצרת היא שהפרסומת היא קודם כל אמצעי למסר. במקרה זה, המסר שלנו הוא העלאת מודעות לנגישות בקרב בעלי מוגבלויות.
האתגר האמיתי שלי כיוצרת הוא לחשוב על רעיונות שיעבירו את הנושא בצורה הנכונה ביותר.
התחום המועדף עלי ביצירת הפרסומת הוא צילום, מכיוון שזהו נושא שמרתק אותי ולדעתי זהו הנושא בו יכולתי לתרום הכי הרבה.
הקשיים שהיו לי בזמן הפקת הפרסומת היו למצוא מקומות צילום מתאימים, בגלל שלא היה פשוט למצוא מקום לא נגיש אך גם כזה שניתן לצלם בו.
עבודתי עם אנשי הצוות הנוספים הייתה טובה, ושמחתי שהשתתפתי בהפקה זו.  

רפלקציה אישית עורך

בחרתי להשתתף בהפקות בתקשורת מכיוון שנושא התקשורת מעניין אותי, כמו גם יצירת פרויקטים, לדוגמה פרסומת במקרה זה. נקודת המוצא שלי כיוצרת היא קודם כל אמצעי למסר אידיאולוגי חברתי. מסרים חברתיים הם דבר חשוב בחברה שלנו כיום, ולדעתי הפרסומת היא קודם כל אמצעי להדגיש את אי הנגישות במדינת ישראל, ורק לאחר מכן יצירת אומנות.
האתגר האמיתי שלי כיוצרת הוא ליצור פרסומת שתהיה ויראלית ומעניינת, אך באותו זמן תעביר מסר חשוב.
התחום המועדף עלי ביצירת סרט הוא עריכה, מכיוון שבסופו של דבר העורך הוא זה שגורם לפרסומת להיראות וזהו תפקיד מאוד חשוב.
הקשיים שהיו לי בזמן ההפקה היו להגיע להסכמה כקבוצה לגבי כיצד הפרסומת תיראה לבסוף, בעיקר כי היינו קבוצה גדולה ולכל אחת היו הרבה רעיונות.

רפלקציה אישית מפיק

בחרתי להשתתף בהפקות בתקשורת בגלל שעניין ההפקה מעניין אותי ורציתי לדעת איך זה לעשות פרסומת מההתחלה של הרעיון ועד הסוף של הפרסומת הגמורה. נקודת המוצא שלי כיוצרת היא קודם כל אמצעי למסר אידיאולוגי חברתי מסחרי, מכיוון שכל פרסומת מפרסמת משהו, ולרוב משהו מסחרי.
האתגר האמיתי שלי כיוצרת הוא למצוא מקומות ודרכים בהן אפשר להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר. התחום המועדף עלי ביצירת הפרסומת הוא הפקה בגלל שזהו התחום שהכי מושך אותי. תחום ההפקה מתאים לי כי הוא הכי מעניין אותי.

רעיון וסינופסיס

רעיון

שתי סיטואציות:

סצנה ראשונה:

צילום של רחוב, עיוור מנסה לחצות כביש ברמזור אדום, עובר אורח פונה אליו "מה אתה לא רואה? יש אדום!".

סצנה שנייה:

צילום של רחבה, יש אזעקה, כולם משתטחים למעט החירש שלא מבין מה קורה. עובר אורח צועק לעברו "יש אזעקה! מה אתה לא שומע?".

סינופסיס

הפרסומת מתחילה במסך שחור, ברקע שומעים קולות של רחוב (צפצוף מכוניות, ציפורים מצייצות, רוח נושבת …).

לאחר מכן המצלמה עוברת לצילום מדיום שוט של אדם עם משקפי שמש, שמנסה לשמוע את הצפצוף של המכונה (שמסמנת לעיוורים מתי לעבור), הוא מבין שהמכונה לא קיימת, "אובר דה שולדר" כשהוא לוקח סיכון ומנסה לעבור את הכביש, עובר אורח צועק לעברו "תעצור! יש אור אדום", המסך מתחלק לשניים, המצלמה עוברת לצילום "אקסטרים קלוז אפ" של המשקפיים בצד אחד וצילום "לונג שוט"של עובר האורח בצד שני. " אובר דה שולדר" על העובר האורח מבין שהוא עיוור ואז אומר "אתה עיוור?! אז הכל שחור אצלך בחיים הא?"

מעבר

רואים הרבה אנשים עסוקים הולכים ברחוב, הסצנה תצולם ברחבת המדיטק. פתאום שומעים אזעקה ורואים את כולם בורחים, נשכבים על הרצפה, שמים ידיים על הראש. "אובר דה שולדר" לאדם אחד, חירש, שלא מבין מה קורה, לאט לאט הסאונד נעלם ואז קלואז אפ עליו ולאחר מכן רואים מישהו שמסתכל עליו וצועק לו: "מה אתה חירש?! אתה לא שומע שיש אזעקה?!" פעמיים צילום, פעם אחת עם סאונד מנקודת המבט של האיש השומע, ופעם שנייה בלי סאונד מנקודת המבט של החירש.

רשימת סצנות

סצנה ראשונה:

צילום של רחוב, עיוור מנסה לחצות כביש ברמזור אדום, עובר אורח פונה אליו "מה אתה לא רואה? יש אדום!".

סצנה שנייה:

צילום של רחבה, יש אזעקה, כולם משתטחים למעט החירש שלא מבין מה קורה. עובר אורח צועק לעברו "יש אזעקה! מה אתה לא שומע?".

סיום של מסך לבן עם המשפט "העתיד הוא נגיש"

תסריט צילומים/ סטורי בורד

סטורי בורד פרסומת 1

סטורי בורד פרסומת 2

סטורי בורד פרסומת 3

סטורי בורד פרסומת 4

סטורי בורד פרסומת 5

ברייקדאון – לוח צילומים

תאריך יום סצנה
6/1/2019 ראשון סצנה ראשונה
31/3/2019 ראשון סצנה שנייה

ארט – אביזרים ורשימת לוקיישנים

רשימת לוקיישנים

לוקיישן ראשון- אריה שנקר פינת חומה ומגדל

לוקיישן שני- רחבת המדיטק, גולדה מאיר 6 חולון

אביזרים

חולצה שחורה לגיבור הסרט

טלפון נייד

מקל הליכה (המשמש כמקל לעיוור)

רכב

משקפי שמש

אישורים

רישיון הפקה

התלמידים:    במאי: נוימן אריאל

                 תסריטאי: נוימן אריאל

                      צלם 1: קרן גלי

                          צלם 2: אמסלם ליהי

                      עורך: מאי ליפשיץ

                      מפיק:דליה שדור

רשאים לצאת להפקת סרט הגמר במסגרת בחינת הבגרות "אמנות הקולנוע – התנסות בקולנוע" (2 יח'ל).

לצורך זה ההפקות יתקיימו בתאריכים: 6/1/2019

31/3/2019

יש צורך לשחרר את התלמידים הבאים:  אריאל נוימן

מאי ליפשיץ

דליה שדור

ליהי אמסלם

גלי קרן  

המאשרים:

רכזת השכבה- יפעת יקוטי

מנהל בית הספר- שלומי גנון

רכז המגמה- טל מאור

אישור הורים – השתתפות שחקנים (קטינים)

לכבוד

מנהל/ת בית הספר

שלומי גנון

רכז מגמת קולנוע וטלוויזיה

                                                                                               תאריך: 30/3/2019

הנדון: אישור השתתפות בסרט תלמידים

אני   פזית נוימן

מאשר/ת בזאת לבני/בתי   אריאל נוימן

להשתתף בסרט הגמר "העתיד הוא נגיש" של תלמידי הקולנוע בבית הספר.

אני מסכים/ה  לכך שהסרט יוקרן בפני קהל ו/או בערוצי הטלוויזיה השונים.

כמו כן לא תהיה לי כל תביעה כספית או משפטית מבית הספר בגין הקרנת הסרט שבני/בתי משתתפים בו.

בברכה

פזית נוימן

חתימת ההורה

אישור הורים/שחקנים- זכויות יוצרים

לכבוד

מנהל/ת בית הספר

שלומי גנון

טל מאור

רכז מגמת קולנוע וטלוויזיה

                                                                                           תאריך: 6/1/2019

                                                                              

הנדון: אישור על זכויות על חומרי הגלם וסרטי התלמידים

אנחנו  פזית ואורן נוימן   ההורים של אריאל נוימן

תלמיד/ה בבית הספר אורט חולון

יודעים  שחומרי הגלם שיצולמו במסגרת המגמה לקולנוע והסרטים שיופקו במסגרת המגמה שייכים לבית הספר.

אנחנו מסכימים  לכך שבית הספר יקרין את הסרט בהקרנות פומביות, בערוצי הטלוויזיה השונים. כמו כן אנחנו מסכימים שבית הספר יגיש את הסרט לפסטיבלים ותחרויות שונות.

לא תהיה לי כל תביעה כספית או משפטית  על החומרים הללו.

בברכה

אריאל נוימן                                                               פזית ואורן נוימן          

חתימת התלמיד/ה   / השחקן                                                    חתימת ההורים

אישור  צילומים בלוקיישן

לכבוד

מנהל/ת בית הספר

שלומי גנון

 

טל מאור

רכז מגמת קולנוע וטלוויזיה

                                                                                           תאריך: 1/6/2019

                                                                                    

הנדון: הסכמתנו לפרסום תמונת בננו/בתנו בפרויקטים חינוכיים במסגרת פעילות ביה"ס.

ידוע לנו כי במסגרת ביה"ס פועלת מגמת תקשורת וקולנוע ואשר במסגרתה מופקים פרויקטים מצולמים לצרכי לימוד ,תרגול,בחינה וכיוצ"ב.

לאור זאת ,אנו החתומים מטה מביעים בזאת את הסכמתנו לדברים הבאים:

.1  הננו מסכימים שבננו/בתנו יופיעו בסרטים המופקים במסגרת הפעילות הנ"ל.

.2  הננו מסכימים לפרסום תמונת בננו/בתנו במסגרת הפעילות הנ"ל בכל מסגרת שביה"ס יבחר לנכון. יצויין כי

    תמונה לעניין זה הינה לרבות סרט מצולם.

.3  הננו מאשרים בזאת כי זכויות הקניין הרוחני של כל הסרטים המופקים במסגרת הפעילות החינוכית הפורמלית

    ולרבות זכויות היוצרים, תהיינה שייכות לביה"ס לבדו ולו תהיה הזכות הבלעדית לעשות בפרויקטים שימוש לכל

    דבר כפי ראות עיניו.

.4  מובהר בזאת כי ינתן קרדיט במסגרת הפרוייקט לכל הנוטלים חלק בהפקתו.

.5  מובהר בזאת כי לכל הנוטלים חלק בהפקת הפרוייקט תעמוד הזכות להשתמש בפרוייקט הנ"ל,ללא קבלת

    הסכמת ביה"ס.יודגש כי ככל שיעשה שימוש בזכות זו, הרי שזכות זו מוגבלת לשימוש ראוי עפ"י החוק ובלבד  

    והאחריות לכל הנובע משימוש זה, תחול באופן בלעדי על המשמש דלעיל.

.6  מובהר כי ככל שיעשה שימוש המוגנות בזכויות של קניין רוחני,יש לפנות לבעלי הזכויות לקבלת זכויות שימוש.

    לאחר שקראנו והסכמנו לאמור לעיל באנו על החתום:

שם התלמיד אריאל נוימן     שם האב אורן נוימן        שם האם פזית נוימן

כתיבת תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.

למעלה ↑