תיק הפקה- כתבה חדשותית

תיק הפקה:

"פנו את הדרך, גם אנחנו פה"

שנה"ל תשע"ט

תפקידים ראשיים:

תסריט: אריאל נוימן

בימוי: מאי ליפשיץ

הפקה: דליה שדור

צילום: גלי קרן וליהי אמסלם

עריכה: אריאל נוימן

צוות המורים:

רכז המגמה: טל מאור

מורה לעריכה: אלי חכמון

תקשורת וחברה: טל מאור

מנהל בית הספר: שלומי גנון

דף אנשי צוות                                    

שםמשפחהשם פרטיתפקיד בהפקהסלולאריכתובתעיר
נוימןאריאל במאי052-7820022ירושלים 110 אזור
קרן גליצלם 10505937779עוזי נרקיס 6חולון
אמסלםליהיצלם 2050-2201964אנה פרנק 6 חולון
ליפשיץמאי עורך
שדור דליה מפיק 054-8147671חומה ומגדל 37חולון

שחקנים                

פזית נוימן- הדמות הראשית

– תאריך לידה- 26/8/1974

– גיל- 43

– גדלה בראשון, לאבא מורה ולאמא מנהלת משרד של רואי חשבון ויועצי מס.
צעירה מבין שלוש אחים. ספורטאית מגיל צעיר. כיום נשואה לאורן נוימן ולהם 4 ילדים.
למדה בתיכון הגימנסיה הריאלית בראשון לציון במגמת שפות ושיחקה כדוריד בנבחרת בית הספר.
שירתה בצבא בחיל המודיעין, גם במהלך הצבא שיחקה כדוריד בפועל ראשון.
לאחר הצבא החלה לעבוד באופיס דיפו, והלכה ללמוד באוניברסיטה הפתוחה תואר ראשון בניהול ותיירות.

כשפזית הייתה בת 38 חטפה תסמונת בשם גיליאן ברה. תסמונת אוטואימונית, שבה מערכת החיסון תוקפת את מערכת העצבים ומעמוד השדרה ומטה, הגורמת לשיתוק באופן זמני, שדורש שיקום.
השיקום היה כשלושה חודשים וחצי. את השיקום עברה בבית החולים "רעות" שם פגשה את נינה ואושר.
כיום פזית מנהלת משרד בסוכנות ביטוח עוגנים לעתיד ומשחקת כדורשת בנבחרת אזור שועלות אזור.

נינה ויזל

– תאריך לידה- 26/12/1969

– גיל- 48

למדה בתיכון – גדלה בבת ים,לאבא נהג מונית ולאמא עקרת בית.                    
אורט רמת יוסף בבת ים במגמת מחשבים.                           
שירתה בצבא ביחידת מחשב של חיל האוויר בצריפין                                                                        
נשואה לאיציק ויזל ולהם 3 ילדים.
נינה הייתה אמורה לארח בערב סוכות את משפחתה לארוחת חג, היא עלתה על כיסא להוציא סיר מהארון למעלה, היא נפלה מהכיסא ושברה את האגן ואת כתף שמאל. היא עברה ניתוח כדי לתקן את השברים והגיעה לשיקום על כיסא גלגלים.
השיקום היה שלושה חודשים. את השיקום היא עברה בבית החולים "רעות", שם הכירה את פזית ואושר.  
כיום נינה קניינית במסעדה בשם אמורה מיו.

אושר גרדנדיבול

– תאריך לידה- 7/11/1982

– גיל- 35

– גדלה ביבנה, לאבא פנסיונר.
למדה בבית הספר גינזבורג.
שירתה בצבא בתור מש"קית רישום בצבא בבסיס "שבטה".
לאחר הצבא למדה באוניברסיטת תל חי בצפון ליד קריית שמונה הוראה בתחום החינוך המיוחד וללקויות למידה.
אושר נולדה עם C.P (שיתוק מוחין) בעקבות סיבוך בלידה.
במהלך חייה עברה אושר סדרת ניתוחים. היא הגיעה לרעות בעקבות ניתוח ברגל ימין להארכת גיד אכילס ואישור של ציר הרגל, בעקבות זה היא נאלצה לעבור ניתוח שבו שברו לה את ירך ימין, והיא התניידה על כיסא גלגלים במשך שלושה חודשים וחצי.

את השיקום עברה בבית החולים "רעות" שם הכירה את פזית ונינה.
כיום אושר נשואה ליוסי ולהם שני ילדים. אושר עובדת כיום כגננת לחינוך מיוחד עיקוב התפתחותי.

רפלקציה אישית במאי

בחרתי להשתתף בהפקות בתקשורת מכיוון שנושא הבימוי מעניין אותי. כל נושא מאחורי הקלעים,

היצירה של פרסומת, זהו סוג של אומנות בשבילי.

אני רואה בכתבה קודם כל יצירת אומנות ואמצעי למסר. המסר אותו רציתי להעביר הוא שבעלי המוגבלויות נתקלים בקשיים בחיי היום יום, בין אם זה בזמן אזעקה שהם יכולים לא לשים לב או שזה חצייה בכביש, שזהו משהו שאנו עושים מידי יום וכך גם בחרנו להעביר את המסר, באמצעות קשיים של היומיום שבעלי המוגבלויות מתמודדים איתם בכל יום ואנו החברה, לא מספיק מנסים בשביל לעזור, לא כל הכבישים בעלי זמזם שעוזר לנכים ואין שום אמצעי כמעט לעזור לחירש העסוק בטלפון להבין כי יש אזעקה.

האתגר שלי כיוצרת הוא שלפעמים אני מקובעת על חיזיון אחד ומתקשה להאמין שמישהו יכול לראות אותו כמוני ואז אני מתאיישת מלהסביר.

התחום המועדף עליי הוא בימוי כי אני רואה איך הדברים צריכים להיות לפי הרעיון ואני יכולה לבטא אותו לידי סצנות. כאשר עולה רעיון לפרסומת, הדבר הראשון שעולה לראשי זה איך הוא יראה.

רפלקציה אישית צלם

בחרתי להשתתף בהפקות בתקשורת מכיוון שנושא הצילום תמיד עניין אותי ורציתי להתנסות בהפקה כזו. נקודת המוצא שלי כיוצרת היא שהפרסומת היא קודם כל אמצעי למסר. במקרה זה, המסר שלנו הוא העלאת מודעות לנגישות בקרב בעלי מוגבלויות.
האתגר האמיתי שלי כיוצרת הוא לחשוב על רעיונות שיעבירו את הנושא בצורה הנכונה ביותר.
התחום המועדף עלי ביצירת הפרסומת הוא צילום, מכיוון שזהו נושא שמרתק אותי ולדעתי זהו הנושא בו יכולתי לתרום הכי הרבה.
הקשיים שהיו לי בזמן הפקת הכתבה היו למצוא אנשים שירצו להתראיין, בגלל שלא היה פשוט למצוא מקום לא נגיש אך גם כזה שניתן לצלם בו.
עבודתי עם אנשי הצוות הנוספים הייתה טובה, ושמחתי שהשתתפתי בהפקה זו.  

רפלקציה אישית עורך

בחרתי להשתתף בהפקות בתקשורת מכיוון שנושא התקשורת מעניין אותי, כמו גם יצירת פרויקטים, לדוגמה כתבה במקרה זה. נקודת המוצא שלי כיוצרת היא קודם כל אמצעי למסר אידיאולוגי חברתי. מסרים חברתיים הם דבר חשוב בחברה שלנו כיום, ולדעתי הכתבה היא קודם כל אמצעי להדגיש את אי הנגישות במדינת ישראל, ורק לאחר מכן יצירת אומנות.
האתגר האמיתי שלי כיוצרת הוא ליצור כתבה שתהיה ויראלית ומעניינת, אך באותו זמן תעביר מסר חשוב.
התחום המועדף עלי ביצירת סרט הוא עריכה, מכיוון שבסופו של דבר העורך הוא זה שגורם לפרסומת להיראות וזהו תפקיד מאוד חשוב.
הקשיים שהיו לי בזמן ההפקה היו להגיע להסכמה כקבוצה לגבי כיצד הכתבה תיראה לבסוף, בעיקר כי היינו קבוצה גדולה ולכל אחת היו הרבה רעיונות.

רפלקציה אישית מפיק

בחרתי להשתתף בהפקות בתקשורת בגלל שעניין ההפקה מעניין אותי ורציתי לדעת איך זה לעשות פרסומת מההתחלה של הרעיון ועד הסוף של הכתבה הגמורה. נקודת המוצא שלי כיוצרת היא קודם כל אמצעי למסר אידיאולוגי חברתי מסחרי, מכיוון שכל כתבה בסופו של דבר גם מפרסמת משהו, ולרוב משהו מסחרי.
האתגר האמיתי שלי כיוצרת הוא למצוא מקומות ודרכים בהן אפשר להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר. התחום המועדף עלי ביצירת הפרסומת הוא הפקה בגלל שזהו התחום שהכי מושך אותי. תחום ההפקה מתאים לי כי הוא הכי מעניין אותי.

רשימת סצנות

סדר סצנות

3 דמויות: פרטים כלליים על הדמויות

סצנה פותחת:

קטעים מצולמים של מקומות לא נגישים כמו בית ספר, סופר, בניינים בלי מעליות. בליווי voice over של כל מיני נתונים על הנכים בארץ. סטטיסטיקה.

סצנה שנייה:

נחשף לדמות הראשית (פזית נוימן) והיא תספר פרטים על עצמה. נשלב קטעי ארכיון של תמונות מהילדות , תשב מאחורי מסך לבן ותציג את עצמה ואת סיפורה בקצרה.

סצנה שלישית:

נצלם את הדמות עושה דברים יומיומיים וברקע voice over שלה מספרת על הניגודיות בין החיים שלה כיום לבין החיים שלה במהלך השיקום בדגש על נגישות.

סצנה רביעית:

ניחשף לנינה שתספר על סיפורה האישי ותדבר על הנגישות במהלך השיקום שעברה.

סצנה חמישית :

ניחשף לאושר שתספר על סיפורה האישי ותדבר על הנגישות במהלך השיקום שעברה.

סצנה שישית :

שלושת הדמויות (פזית , אושר ונינה) תשבנה ויחדיו ויספרו חוויה שזכורה להן מהשיקום (בדגש על נגישות).

סצנה שביעית:

מסך שחור עם הסלוגן: "פנו את הדרך, גם אנחנו פה".

שאלות לראיון:

  1. איך התמודדת עם השינוי החדש בחייך?
  2. האם הבית שלך היה מונגש לצרכיך?
  3. תוכל לתת לנו דוגמה או זיכרון לקושי של נגישות שחווית?
  4. האם תקופת השיקום הגבילה אותך בתחביבים או יחסים עם אנשים?
  5. כיצד התנהלת כאשר הגעת למקום שאין בו נגישות?
  6. האם אנשים עזרו לך כאשר נתקלת בקשיים?
  7. האם אנשים הסתכלו עלייך ברחמנות?
  8. האם תקופת השיקום מנעה ממך לעבוד
  9. התביישת או הרגשת מובך בשל העבודה שהתניידת בכיסא גלגלים?
  10. איך המשפחה התייחסה אלייך במהלך תקופת השיקום?
  11. איזה מסר היית רוצה להעביר בכתבה?
  12. האם יש משהו שאתה רוצה להוסיף\ לא נאמר בכתבה?

תסריט צילומים/ סטורי בורד

רשימת לוקיישנים

הבית של אריאל, רחוב ירושלים 110, אזור

אישורים

רישיון הפקה

התלמידים:    במאי: נוימן אריאל

                 תסריטאי: נוימן אריאל

                      צלם 1: קרן גלי

                          צלם 2: אמסלם ליהי

                      עורך: מאי ליפשיץ

                      מפיק:דליה שדור

רשאים לצאת להפקת סרט הגמר במסגרת בחינת הבגרות "אמנות הקולנוע – התנסות בקולנוע" (2 יח'ל).

לצורך זה ההפקות יתקיימו בתאריכים: 6/1/2019

31/3/2019

יש צורך לשחרר את התלמידים הבאים:  אריאל נוימן

מאי ליפשיץ

דליה שדור

ליהי אמסלם

גלי קרן  

המאשרים:

רכזת השכבה- יפעת יקוטי

מנהל בית הספר- שלומי גנון

רכז המגמה- טל מאור

אישור הורים – השתתפות שחקנים (קטינים)

לכבוד

מנהל/ת בית הספר

שלומי גנון

רכז מגמת קולנוע וטלוויזיה

                                                                                               תאריך: 30/3/2019

הנדון: אישור השתתפות בסרט תלמידים

אני   פזית נוימן

מאשר/ת בזאת לבני/בתי  רז נוימן

להשתתף בסרט הגמר "העתיד הוא נגיש" של תלמידי הקולנוע בבית הספר.

אני מסכים/ה  לכך שהסרט יוקרן בפני קהל ו/או בערוצי הטלוויזיה השונים.

כמו כן לא תהיה לי כל תביעה כספית או משפטית מבית הספר בגין הקרנת הסרט שבני/בתי משתתפים בו.

בברכה

פזית נוימן

חתימת ההורה

לכבוד

מנהל/ת בית הספר

שלומי גנון

טל מאור

רכז מגמת קולנוע וטלוויזיה

                                                                                           תאריך: 1/6/2019

הנדון: הסכמתנו לפרסום תמונת בננו/בתנו בפרויקטים חינוכיים במסגרת פעילות ביה"ס.

ידוע לנו כי במסגרת ביה"ס פועלת מגמת תקשורת וקולנוע ואשר במסגרתה מופקים פרויקטים מצולמים לצרכי לימוד ,תרגול,בחינה וכיוצ"ב.

לאור זאת ,אנו החתומים מטה מביעים בזאת את הסכמתנו לדברים הבאים:

.1  הננו מסכימים שבננו/בתנו יופיעו בסרטים המופקים במסגרת הפעילות הנ"ל.

.2  הננו מסכימים לפרסום תמונת בננו/בתנו במסגרת הפעילות הנ"ל בכל מסגרת שביה"ס יבחר לנכון. יצויין כי

    תמונה לעניין זה הינה לרבות סרט מצולם.

.3  הננו מאשרים בזאת כי זכויות הקניין הרוחני של כל הסרטים המופקים במסגרת הפעילות החינוכית הפורמלית

    ולרבות זכויות היוצרים, תהיינה שייכות לביה"ס לבדו ולו תהיה הזכות הבלעדית לעשות בפרויקטים שימוש לכל

    דבר כפי ראות עיניו.

.4  מובהר בזאת כי ינתן קרדיט במסגרת הפרוייקט לכל הנוטלים חלק בהפקתו.

.5  מובהר בזאת כי לכל הנוטלים חלק בהפקת הפרוייקט תעמוד הזכות להשתמש בפרוייקט הנ"ל,ללא קבלת

    הסכמת ביה"ס.יודגש כי ככל שיעשה שימוש בזכות זו, הרי שזכות זו מוגבלת לשימוש ראוי עפ"י החוק ובלבד  

    והאחריות לכל הנובע משימוש זה, תחול באופן בלעדי על המשמש דלעיל.

.6  מובהר כי ככל שיעשה שימוש המוגנות בזכויות של קניין רוחני,יש לפנות לבעלי הזכויות לקבלת זכויות שימוש.

    לאחר שקראנו והסכמנו לאמור לעיל באנו על החתום:

שם התלמיד רז נוימן    שם האב אורן נוימן        שם האם פזית נוימן

כתיבת תגובה

בלוג בוורדפרס.קום.

למעלה ↑