הקדמה

בחרתי את הנושא "ייצוג נכים בסדרות דרמה" במסגרת העבודה הקבוצתית בנושא נגישות.

במהלך השנים מעמדם של הנכים עלה בתכניות הדרמה. תחילה הם הוצגו כמסכנים, חסרי אונים, חסרי יכולת. לאורך השנים מעמדם השתנה וכיום הם מוצגים כחזקים, נפשית ופיזית.
לאחר החוויה שחוויתי כאשר אימי הייתה מרותקת לכיסא גלגלים לכמה חודשים בעקבות מחלה גם נקודת מבטי כלפי הנכים השתנה. אני הושפעתי מהסביבה, מהתקשורת ומהטלוויזיה, עד למקרה שקרה אני גם חשבתי שנכים הם מסכנים ולאחר מה שקרה עם אימי דעתי השתנתה.
כעת אני יודעת עד כמה הנכים הם חזקים. צריך להעריץ אותם, הם לא חושבים לרגע שהם פחות טובים כי הם מוגבלים מבחינה כלשהי. להפך הם חושבים שזה מביא להם את היתרון שלהם, זה מה שמייחד אותם, הם מוציאים את הטוב שברע. בעקבות כך בחרתי בנושא זה והדגמתי את יחס הסביבה כלפי הנכה בעזרת הסדרה "גלי", סדרת קומדיה שאחד מדמויותיה הראשיים נמצאת על כיסא גלגלים.

נהניתי לעשות את העבודה, גיליתי המון דברים שלא ידעתי וחשבתי שיש. גיליתי על המשמעות החבויה בכל סצנה ואיך הרגשות שלנו מושפעות ממסרים החבויים בסצנה. אני חושבת שסדרות וטלוויזיה באופן כללי הפכו לחלק חשוב מחיינו, אין אדם כיום שלא רואה אפילו חדשות או סדרה אחת. אני אוהבת סדרות וטלוויזיה ולכן גם נהניתי לנתח סדרה שראיתי ואני אוהבת. גיליתי שלא סתם יש קומפוזיציה בסצנות, הדמויות לא ממוקמות סתם בימין או בשמאל, אלא להכל יש משמעות, גם אם אנחנו לא יודעים או שמים לב אליה היא תמיד נמצאת שם. אני יכולה להגיד שגם ניתוח הסצנות הרסו לי מעט את חווית הצפייה בתכניות משום שאני עכשיו מנתחת ומבינה את המסרים החבויים ויודעת מה יקרה בסצנות הבאות.

כתיבת תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com.

למעלה ↑